środa, 11 lutego 2015

Lucy (2014)


Reżyseria : Luc Besson ['Piąty element' , '13 dzielnica'. Ps. Tego gościa nie znać...]

Lucy to Must see dla fanów s-f. Kolejna dobra propozycja na zimowy  wieczór :) 

Po pierwsze o co cho ?

Lucy [Scarlett Johansson - 'Wyspa', 'Prestiż', 'Zaklinacz koni'] chce pomóc swojemu ex i dostarczyć pewną paczkę jakiemuś skośnokiemu. Niestety nie byli oni przyjaciółmi i wykorzystali ją jako przemytnika nowego, niezbadanego jeszcze narkotyku. Wszyta w brzuch przesyłka ma przetrwać całą operację. Niestety niesubordynacja Lucy doprowadza do dotkliwego pobicia w wyniku czego narkotyk dostaje się do jej organizmu. Dziewczyna zyskuje zdolności kontroli ludzi i wszystkich urządzeń. 



Równolegle prowadzony jest wykład na temat mózgu człowieka, a przede wszystkim przewidywanie do czego byłby zdolny gdybyśmy używali go w 20%, 30%, czy 40%. Niestety wyższego wykorzystania nie można sobie nawet wyobrazić. 

Po kontakcie z Profesorem Normanem [Morgan Freeman - 'Transcendencja', 'Niepamięć'] Lucy postanawia oddać wiedzę potomnym w postaci niezwykłego, żyjącego urządzenia. W międzyczasie pozbywa się oczywiście całej szajki handlującej prochami.

Jak to u Bessona, jest trochę Francji i namiastki Taxi. Oprócz tego mnóstwo akcji i efektów specjalnych. Walcząca kobieta i niezbadany potencjał mózgu. Ryzykuje swoje życie [ależ jakie to życie] , aby przekazać wiedzę ludzkości. Prawią morały, a potem Lucy tworzy coś niewiarygodnego i definiuje na nowo teorię czasu i przestrzeni. 



Niewiarygodny, interesujący, ale i nieco naciągany film Luca Bessona dostarczy nam niewątpliwie popkulturowego uniesienia.

Zamiast szukać praw logiki, wczujcie się i dajcie się ponieść Bessonowi i begraniczności Lucy. Wezmą was wszędzie xD.

Idąc do kina spodziewałam się dobrej rozrywki. Podejrzewałam, że będzie to coś lepszego niż Limitless. Nie zawiodłam się. 



Oczywiście muzyka i Johansson na plus. Po Wyspie spadała w moich notacjach, ale wraca już na górną półkę.

Besson, no cóż to jest klasa i pewien styl, który lubię i chyba zadziwiać mnie nie przestanie xd 

Ode mnie 8/10.

I zapraszam do trailera : 

2 komentarze:

  1. Spodziewałam się dużo więcej po tym filmie, jak dla mnie im dalej, tym gorzej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co Cie tak od Lucy odstręcza ? Mnie osobiście porwała :P

    OdpowiedzUsuń